Information om HD i Marketing Management

Studiesekretær, HD i Marketing Management

Ulla Salomonsen

Department Secretary

Studiekoordinator, HD i Marketing Management

Karen Brunsø

Professor
M
H bldg. 2622, C102
P +4520402350
P +4520402350

AU Executive

Studieinformation til nuværende studerende

Information om timeplaner, eksamensplaner, eksamensklager, pc ved eksamen mm. findes her.

Andre praktiske oplysninger

Tilmelding til fag, pris mv. findes her

 

 

 

AU Executive

Studieinformation til nuværende studerende

Information om timeplaner, eksamensplaner, eksamensklager, pc ved eksamen mm. findes her.

Andre praktiske oplysninger

Tilmelding til fag, pris mv. findes her

Dimission

Der afholdes dimission den 3. torsdag i juni, hvor I med 1 ledsager inviteres til middag. Derudover får I her overrakt jeres eksamensbevis.

Fag

Fagstrukturen over HD i Marketing Management findes her.

I kursuskataloget kan du søge uddannelsens fag frem, læse fagbeskrivelser, finde eksamensformer mv.

Karakterer

Dine karakterer bliver lagt op på mit.au.dk senest 4 uger + 3 hverdage efter eksamen.

Semesterstart

Forårssemesteret starter som regel i uge 5 og efterårssemesteret som regel i uge 36.

Undervisningsmateriale

Underviseren skal bestræbe sig på at lægge slides på Blackboard senest dagen før undervisningen foregår, til orientering og som en ekstra service. Det er et supplement til undervisningen og kan altså ikke erstatte pensum.

FAQ

Aflevering og upload

For at aflevere din afhandling skal du uploade den i Wiseflow samt til biblioteket (Du skal uploade din afhandling til biblioteket her). Kvitteringerne fra biblioteket skal sendes pr. mail til Ulla Salomonsen (usalom@mgmt.au.dk).

For at aflevere din seminarrapport skal du uploade i Wiseflow samt på Blackboard. Vær opmærksom på, at det altid er dit eget ansvar, at opgaverne bliver afleveret rettidigt.

Bilag

Til din afhandling og seminarrapport kan der være vedlagt bilagsmateriale i form af tabeller, datafiler, videooptagelser, programudskrifter mv. Transskriberinger af interviews eller rådata fra egne undersøgelser behøver ikke, men må gerne, medtages i bilagssamlingen. Dog skal transskriberinger og rådata altid være tilgængelig på forlangende

Bilagssamlingen skal ligeledes uploades i Wiseflow. Bilagssamlingen skal endvidere være arrangeret på en sådan måde, at læseren nemt kan finde rundt i den. Censor og eksaminator læser ofte ikke bilagssamlingen i sin helhed. Derfor skal den centrale dokumentation medtages i opgavens tekstdel. Bilagssamlingen bør ikke fungere som en udvidelse af opgavens tekstdel.

Tabeller og figurer

Tabeller og figurer nummereres fortløbende. Indholdet skal forklares i teksten eller note, så der ikke hersker tvivl om fortolkningen. Der skal altid være fyldestgørende benævnelse af tabellens indhold i hoved- og forspalte samt på dimensionerne i en graf. Den afhængige variabel medtages i hovedspalten (horisontalt) og den forklarende variabel i forspalten (vertikalt).

Forsvar af afhandling

Selve behandlingen af opgaven tager 60 minutter for hver studerende inkl. votering. Hvis I er to studerende der skriver sammen, kan I blive eksamineret sammen (90 min.). Vi forventer der indledningsvist gives et indlæg på max. 10 min., hvor der redegøres for afhandlingens væsentligste konklusioner samt begrunder, hvorfor opgaven er løst på den metodemæssige valgte måde. Det vil være relevant, hvis du selv er i stand til at foretage en konstruktiv og kritisk vurdering af din egen opgavebesvarelse. Der gives en karakter for præstationen, som omfatter afhandlingen og den individuelle mundtlige præstation.

Vedr. Praktisk seminar

Der gives en samlet karakter for deltagelse i seminarrækken. Grundlaget for vurderingen er den enkelte studerendes:

• seminarrapport samt efterfølgende præsentation og forsvar af denne;

• skriftlige opponentindlæg og den mundtlige opposition, herunder også varetagelsen af rollen som mødeleder;

• deltagelse i og bidrag til den faglige diskussion på møderne.

Vurderingen foretages af seminarlederen.

Der er mødepligt til ALLE mødeaftener. Evt. fritagelse for deltagelse kan kun gives af Studienævnet, og vil evt. medføre ekstraarbejde i form af flere opponentindlæg.

Eksamenssnyd og plagiering

Eksamenssnyd og plagiering er alvorlige handlinger, som kan føre til en række sanktioner. Du kan blandt andet blive bortvist fra Aarhus Universitet. Hvis du kopierer dele af andre kilder i din opgave, skal du eksplicit henvise til disse dele som citater med tydelig kildehenvisning. Vær opmærksom på, at selvplagiering også er plagiering. Hvis du kopierer tekst fra dine egne tidligere opgaver (direkte eller omskrevet) skal du gøre eksplicit opmærksom på dette.

Få mere information om AU ́s officielle regler om plagiering og andre former for eksamenssnyd her.

Forudsætninger for Praktisk seminar og afhandling

For at kunne blive tilmeldt Praktisk seminar og afhandlingen, er det et krav, at man er tilmeldt eller har bestået samtlige øvrige fagmoduler på HD 2. del.

Layout og omfang

Afhandlingen skal have følgende omfang (ekskl. forside, litteraturliste, indholdsfortegnelse, referencer og bilag):

1 normalside = 2200 anslag (ekskl. blanktegn).

1 persons afhandling: 70-80 sider (154.000-176.000 anslag)

2 personer: 85-100 sider (187.000-220.000 anslag).

Fodnoter er en forklarende del af teksten og tæller derfor med, men teksten skal kunne læses uden fodnoterne.

Alle dele af seminarrapporten (forside, indholdsfortegnelse, fodnoter, referencer o.lign.) indgår i rapportens omfang. Appendiks indgår ikke, men bedømmelsen af rapporten sker alene på grundlag af hovedrapporten, der derfor skal kunne læses uafhængigt af ekstramateriale i appendiks. Rapporten skal have følgende omfang:

1 normalside = 2200 anslag (ekskl. blanktegn).

1 persons rapport: 20-25 sider (44.000-55.000 anslag)

2 personer: 30-40 sider (66.000-88.000 anslag).

Figurer tæller som 800 anslag i begge opgaver.

Mindre afvigelser fra det krævede sidetal vil blive accepteret, men indgår i bedømmelsen. Fylder opgaven mere, kan det skyldes utilstrækkelig redigering med f.eks. gentagelser, overflødige afsnit uden tilstrækkelig sammenhæng med opgavens gennemgående problemstilling, for detaljeret gennemgang af analyseresultater, utilstrækkelig afgrænsning eller utilstrækkelig redigering. Har det forøgede indhold derimod relevans, faglig dybde og en naturlig sammenhæng med resten af opgaven, vil det i de fleste tilfælde blive vurderet positivt. Tilpasning bør foregå ud fra relevans- og kvalitetskriterier.

Layout: Teksten skal være almindeligt læsbar - dvs. gerne 1,5 linjeafstand, skriftstørrelse 12, print på enkeltsider.

Lukket opgave

Hvis din opgave er lukket, skal det tydeligt fremgå af forsiden, og du skal huske at oplyse, at den skal være lukket, når du uploader den.

Resumé af afhandling

Der skal udformes et kort resumé - ca. 5 sider på engelsk - der omhandler afhandlingens problemstilling, analysemetoder og konklusion. Resumeet skal sidde efter indholdsfortegnelsen

Vejleder

Når du indleverer dit emne til afhandling, bedes du indsende en prioriteret liste med 2-3 vejlederønsker. Vi forsøger så vidt muligt at opfylde alles ønsker, men kan ikke garantere det.

Se desuden: Vejledning i større skriftlige opgaver på HD-studiet AU Executive vedligeholder denne vejledning, hvori der er god hjælp at hente.