Digital 2017

Program - den 20. september 2017

Digital 2017

Digital2017 stiller skarpt på digitale platformes mulighed for at skabe innovation. Hypede eksempler på udnyttelse af digitale platforme til innovation er AirBnB, Uber og Spotify. Men danske virksomheder har også formået at udnytte potentialet i digitale platforme. Konferencen sætter både fokus på det strategiske niveau og på eksekveringen af forretningspotentialet med digitale platforme. 

Tid og sted

Aarhus BSS
Nedre multisal
Bygning 2610 - S-bygningen
Fuglesangs Allé 4
8210 Aarhus V
Den 20. september 2017
Klokken 14.00-17.00



Oplægsholdere

 

Lars Haahr, adjunkt, Aarhus BSS

Digital 2017

Lars Haahr introducerer til Digital 2017. Hvad siger de om digitale platforme på London School of Economics? Hvad skriver de om digitale platforme i Harvard Business Review? Og hvordan kan vi gøre hypen om digitale platforme nyttig?

Simon Haldrup, Senior Executive Vice President, Danske Bank

MobileLife: Et praktisk eksempel på hvordan status quo udfordres i Danske Bank

 

Simon Haldrup vil dele sin praktiske erfaring fra rejsen med at etablere inkubatoren MobileLife under Danske Bank, som er sat i søen for at innovere og udfordre den 150 år gamle organisation indefra. Han vil fortælle hvorfor og hvordan MobileLife blev skabt, hvad det har krævet og hvad der er kommet ud af rejsen indtil nu.

Anna B. Holm, lektor, Aarhus BSS

Freemium Business Model

Anna Holm giver et overblik over hvordan man sikrer forretningsgrundlaget for freemium digitale virksomheder.  Selv om mange tror, at det er nemt at køre en freemium tjeneste, viser forskning og erfaring, at en freemium forretningsmodel kan være et dyrt bekendtskab. Anna Holm vil dele resultater fra egen forskning af succesfulde freemium virksomheder som Spotify, LinkedIn, Box og Eventbrite, og vise hvad de har til fælles fra et strategisk perspektiv. Bl.a. skal virksomheden være parat til at køre et bestemt sæt af strategier og taktikker for at opnå en langvarig succes. 

Marianne Kjeldgaard Knudsen, Senior Director, Head of Commercial Digital Offerings, Grundfos

Digitale platforme og forretningsinnovation

Marianne Kjeldgaard Knudsen vil fortælle hvordan Grundfos fokuserer på at integrere IT-infrastruktur og digitale forretningsplatforme for at skabe en sammenhængende oplevelse for kunder og brugere. Med afsæt i denne tilgang og nye digitale platforme vil Marianne Kjeldgaard Knudsen redegøre for Grundfos' målsætning om at levere nye produkter og services der er baseret på kunde- og brugerbehov snarere end teknologi. 

Jesper Buch, grundlægger af Just Eat og Angel Investor

Just Eat-rejsen

Jesper Buch fortæller sin historie om platformsvirksomheden Just Eat og livet som iværksætter. Jesper Buch vil blandt andet komme ind på de mange udfordringer han har mødt på vejen og hvad, der gjorde Just Eat til en succes. 

Tilmelding

Tilmeldingsfrist er den 18. september.

Det er gratis for studerende og alumner at deltage i konferencen. Øvrige kan deltage i konferencen for 350 kr.


Hvorfor deltage i Digital 2017?

Konferencen henvender sig til studerende og professionelle, der ønsker at blive skarpere på, hvordan virksomheder udforsker og udnytter digitale platforme. Konferencen holdes på dansk.


Konferencen støttes af:


Arrangør

Konferencen er arrangeret af:

  • Lars Haahr, som forsker i virksomheders brug af digitale teknologier og underviser på kandidatuddannelsen i ITKO – IT, kommunikation og organisation
    kandidat.au.dk/informationsteknologi.
  • ITKO-studerende Julie Spanner Kloppenborg, Mie Lund Niekrenz, Pernille Haargaard Nielsen, Mathias Nysom Flohr og Rasmus Hansen.

Del din oplevelse

Del gerne din oplevelse fra konferencen med
#aarhusdigital2017


Kontakt

Lars Haahr (faglig ansvarlig)
ph.d., adjunkt                                      
Institut for Virksomhedsledelse
larshaahr@mgmt.au.dk          
Telefon: 5166 6408

Thomas Hvergel (praktisk ansvarlig)
Leder af Aarhus BSS Career and Alumni
thj@au.dk
Telefon: 87152487