Pilotprojekt med 12 virksomheder

Smart Home projektet er nu klar til at udvikle nye digitale forretningsmodeller

Forskere fra Institut for Virksomhedsledelse vil nu sammen med 12 pilotvirksomheder udvikle strategier for deres intelligente produkter til danske hjem

Smart Home projektet er nu klar til at gå i gang med et pilotprojekt, hvor 12 virksomheder i løbet af de kommende fem måneder vil udvikle nye forretningsmodeller og strategier for nye produkter, der kan styres med mobiltelefon.

Projektet, der er støttet af Industriens Fond og med Alexandra Instituttet som partner,  skal i løbet af de næste to år udvikle og afprøve et strategi- og udviklingsforløb for virksomheder, der vil udvikle nye, digitale forretningsmodeller.

Forløbet vil blive udviklet i samarbejde med først de 12 virksomheder inden for Smart Home-industrien og vil senere blive tilbudt til yderligere 100 virksomheder.

Parallelt med forløbet opsamler forskerne viden om Smart Home-kunders erfaringer og behov og om virksomhedernes digitale modenhed. Denne viden inddrages i udviklingsforløbet og bruges til udvikling af en app, som virksomheder kan bruge til at måle deres egen digitale modenhed. Processen og appen vil give virksomhederne input til, hvor de bør sætte ind for at sikre vækst.

Pilotprojektet starter den 11. oktober op med den første af tre master classes med fokus på Digitalisering af Smart Home industrien: Økosystem og forretningsmodeller

Virksomhederne vil arbejde med deres egne konkrete problemstillinger i fire såkaldte Living Labs, innovationsforløb der faciliteres af Alexandra Instituttet.

Smart Home pilotvirksomheder


El-installation: Arne Hald A/S 

Konsulent: Design-People

Vinduer: Inwido

Sikkerhed: Jansson Alarm 

Vand/varme måling: Kamstrup

VVS installation: Mogensen VVS Comfort

Garagedøre: Naasau Door

Connectivity: Niko Home Control

Bad og toilet: Pressalit

IoT solution: Seluxit 

El installation: Uggerly Installation 

Højtalere: Vifa Denmark A/S