PlantPro vil identificere vigtige succesfaktorer i industrien og i samfundsmæssige overgange, kortlægge forbrugerfaktorer, der fastlægger godkendelse og adfærd på tværs af forbrugernes livsstilsgrupper, vurdere miljøpåvirkning og måle effekten af nudging, information og motivation på adfærdsændringer i offentlige og private omgivelser i praksis, og i en hverdagskontekst. PlantPro vil levere en oversigt af mulige markedsføring- samt politiske tiltag.
Den kommercielle værdi af projektet afledes fra markedsvækst for innovative plantebaserede fødevarer og mad ’upcyling’ virksomheder. Den samfundsmæssige værdi, der skabes, består i at nå både klimamål og bæredygtige udviklingsmål
Det overordnede projektmål er at bidrage til udviklingen af, at en større andel af den bredere befolkning indtager en mere plantebaseret kost på en måde, der samtidig reducerer madspild i systemet.
Målene og de overordnede KPI’er for projektets indvirkning er at i 2025: