News

2019.04.09 | Research news

Women buy healthy food when they see an attractive man

What we choose to eat and drink when we see a potential, attractive partner is still driven by our primal instincts. This means that women buy healthier food when they see an attractive man and that men buy more expensive food when they see an attractive woman.

2019.03.21 | Research news

Customers - the biased decision-makers

Have you ever wondered to which degree you do control your purchasing decisions when shopping in the supermarket? This answer will surprise and possibly offend you!

2019.03.15 | Research news

Mænd på erhvervsskoler har stadig færre point på sundhedskontoen

På sundhedsfronten halter mændene på erhvervsskoler efter de kvindelige medstuderende, der i gennemsnit er mere motiverede til og spiser mere sundt, samtidig med at de ved mere om sund mad.

2019.03.13 | Research news

Hvordan har vi det med vores mad?

Forskere har undersøgt en række aspekter af vores relationer til mad og spisning, samt hvordan vores opfattelser af fødevarekvalitet udvikler sig over tid. Forbrugernes kvalitetsbevidsthed går igen i både hjemmet og på restaurant.

2019.03.08 | Research news

Small adjustments of the product labels can capture customers’ attention

What makes us pick products off the shelf? This study examines how product labels capture our attention and influence our decision-making.

2019.02.26 | Research news

Forbrugerne navigerer i en jungle af kostråd

Danskerne har tillid til de officielle kostråd, men ikke styr på dem alle. Samtidig konkurrerer bloggere, trends og selvudnævnte sundhedsguruer om vores opmærksomhed med mere eller mindre velunderbyggede sundhedsråd. Forskere har undersøgt, om danskerne er i stand til at skille skidt fra kanel, når det gælder anbefalinger om kost og sundhed.

2019.02.12 | Research news

When social norms interventions produce boomerang effects

Social norms interventions are often used to promote prosocial and pro-environmental behaviour. According to this study, however, such interventions can also produce a boomerang effect.

2019.01.21 | Research news

Måltidserstatninger hitter ikke i den brede befolkning

Danskerne er ikke overdrevent positive over for måltidserstatningsprodukter, der hovedsageligt bruges lejlighedsvist til vægttab. Den unge del af befolkningen tenderer dog til at være væsentligt mere positive.

2018.12.06 | Grants

Professor Jacob Lund Orquin receives Sapere Aude grant for project on consumer choices

On 5 December 2018, Jacob Lund Orquin received a grant of DKK 5,849,529 from the Danish Council for Independent Research’s Sapere Aude programme for his project, which aims to define a model for the consumers’ choice of products.

2018.12.03 | People

Newly appointed professors at Department of Management

We are happy to announce that Jessica Aschemann-Witzel, Tino Bech-Larsen and Jacob Lund Orquin have been appointed professors from 1 December 2018.

Showing results 1 to 10 of 164

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next