ESG får indflydelse på din virksomheds mulighed for at fastholde kunder og opdyrke nye, når I rekrutterer, og når I søger finansiering. Er din virksomhed underleverandør til en af de større eller børsnoterede virksomheder, så er jeres data på sociale forhold derfor helt centrale for kundeforholdet. Med ESG-data kan I derfor stå stærkere ift.:
I nedenstående video bliver du klædt på med viden om, hvordan ESG kan være et konkurrenceparameter i jeres virksomhed. Her får du værktøjer til at arbejde med at styrke oplagte forretningspotentialer, så din virksomhed står stærkere i forhold til f.eks. arbejdskraft og finansiering.
EU har udarbejdet et udkast til en standard for SMV’er, der frivilligt ønsker at arbejde med ESG-rapportering. Standarden har til formål at hjælpe SMV'er med at spørge og svare på en standardiseret måde, når de deler deres ESG-data med kunder og samarbejdspartnere. Vær opmærksom på at standarden løbende opdateres i takt med at lovgivningen udvikler sig.
Du finder mere information om standarden og hvordan du kommer i gang med at bruge den på Virksomhedsguiden.dk: https://virksomhedsguiden.dk/content/temaer/baeredygtig-omstilling/ydelser/frivillig-standard-for-smvers-baeredygtighedsrapportering/768cdd80-f1ee-40e6-a620-19bc1742e2eb/
Hvis du vil se flere spændende case-eksempler på, hvordan SMV'er kan arbejde med at forløse potentialet i S'et i deres forretning, så klik her for mere inspiration.