Retail forskere vinder priser for videnskabelige artikler

Forskere bag Commercial and Retail Management programmet har vundet international hæder for flere af deres videnskabelige artikler

Opbygning af et stærkt forskningsmiljø indenfor Commercial and Retail er et helt centralt element i det initiativ, der blev startet op for snart tre år siden. Forskningen danner grundlaget for undervisningen, så de studerende er sikret den nyeste teoretiske viden.

Donationer fra de virksomheder, der var med til at starte programmet op, gjorde det muligt at etablere en forskergruppe og nu begynder indsatsen at bære videnskabelig frugt med international anerkendelse af flere artikler.

Artikel tildelt “high commended” på Colloquium on European Research in Retailing

PhD studerende Tram Pham og Professor Sascha Steinmann deltog i august IiColloquium on European Research (CERR) in Retailing afholdt af Faculty of Economics and Business ved University of Zagreb, Kroatien. Formålet med CERR er at inspirere og muliggøre et bedre, mere effektivt og kollegialt detailforskningsfællesskab i og uden for Europa.

Sascha Steinmann præsenterede resultaterne af eksperimentelle undersøgelser om virkningen af ​​mangfoldighedskommunikation på detailhandlers mærkeimage og forbrugerprisopfattelse. Det relaterede papir med titlen 'Kom tættere på! Consumer Perception of Diversity Communication in Retailing' (medforfatter Anne O. Peschel og Lina F. Jacobsen) blev tildelt som "high commended" i dette års kollokvium.

Tram Pham præsenterede ’En systematisk gennemgang af effekten af ​​forhandleres online produktanmeldelsessystemer’ (medforfatter af Birger Boutrup Jensen og Sascha Steinmann). Det relaterede papir fremhæver relevansen af ​​online anmeldelser for detailhandlere såvel som kundernes beslutningstagning og giver konkrete konsekvenser for virksomheder og fremtidig forskning.

Best conference paper på Nordic Retail and Wholesale Conference in Umeå, Sweden

Desuden blev artiklen “Relevance of Corporate Information Transparency of the Use and Handling of Customer Data in Online Product Presentations” af öding, T., Steinmann, S., Schmitz, J., & Schramm-Klein, H. (2022) kåret som bedste conference paper på Nordic Retail and Wholesale Conference in Umeå, Sweden.

Artiklen er publiceret I The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 32 (4), pp. 405-422.  https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09593969.2022.2090993