Studerende besøger Salling Group via Zoom

Virksomhedsbesøget var arrangeret af den nyetablerede studenterforening COMRE i tæt samarbejde med Salling Group

Torsdag den 26. november besøgte 30 studerende fra Commercial and Retail Management linjen Salling Group. De studerende fik en rundvisning i Højlageret af Henrik Nygaard og Morten Agerholm præsenterede Merchandice centeret. Hele seancen blev streamet live, så de studerende kunne følge med hjemmefra og stille spørgsmål via chatten.

”Da corona situationen har gjort det besværligt for os at afholde arrangementer hos partnerne og på uni, så vi det her som en unik måde af afholde et event på, så de studerende kunne ”besøge” Salling Group på en sikker måde” fortæller Asbjørn Joensen, der er næstformand i den nyetablerede studenterforening COMRE.

Det virtuelle virksomhedsbesøg var en stor succes.

”Det var utroligt inspirerende for os at opleve en virksomhed og få mulighed for at få set den praktiske side af det, vi lærer i teorien. Besøget gav os en god indsigt i, hvilke arbejdsprocesser der skal til for, at de ansatte kan levere det bedste resultat.”

Jakob Vels Fuglsig der er Senior HR. Business Partner, HQ & Commercial hos Salling Group var også glad for arrangementet.

”Det en fornøjelse at se, hvordan de studerende og særligt studenterforeningen COMRE har været opfindsomme og hurtigt fundet en måde, så vi kunne holde dette virtuelle virksomhedsbesøg.På den måde er det alligevel lykkedes at vise Salling Group frem som arbejdsplads.”

Succesen har givet de studerende blod på tanden.

”Vi kunne helt sikkert være interesseret i at gøre det igen på et tidspunkt. Det var en stor succes at afholde det med Salling Group, så vi kunne helt sikkert være fristet til at gøre det igen med en af de andre founding partners ” siger Benjamin Taher, formand for COMRE.

COMRE  - studenterforening for studerende på Commercial and Retail Management

En gruppe studerende har nu organiseret en studenterforening for de studerende på Commercial and Retail Management cand.merc. linjen.

Målet med COMRE er:

• At skabe netværk mellem de studerende og founding partners.
  • At afholde et event hvert semester, der giver indsigt i livet på den anden side af studiet. Dette inkluderer case competition, company visit og studietur.
  • At bygge bro mellem teori og praksis.

Målet er at foreningen d. 1 oktober 2021 har + 100 medlemmer i Comre (Nuværende 50 medlemmer).

Medlemmer i bestyrelsen

·       Benjamin Taher - Formand

·       Asbjørn Joensen - Næstformand

·       Mark Bull - Økonomi ansvarlig

·       Pernille Dalsgaard - Marketing ansvarlig

·       Louise Buch - Event ansvarlig

• Bagerst til højre --> Pernille
  • Bagerst i midten --> Benjamin
  • Bagerst til venstre --> Mark
  • Forrest til venstre --> Louise
  • Forrest til højre --> Asbjørn

Alle kan kontaktes på vores fælles mail, som er info@comre.dk

Vi er i gang med at planlægge:

• En corona venlig studietur, hvor vi gerne vil have founding partner til at stille faciliteter til rådighed. Vi håber på, at den founding partner, der stiller faciliteter til rådighed, vil finde en relevant problemstilling til en evt. case competition.